tisdag 24 februari 2009

Dom olika orgasmerna.

Egentligen visste jag ju att det fanns fler än en orgasm, man pratar ju om klitorisorgasm och fontänorgasm medmera men jag blev förvånad när jag gick in här och hittade lite information.
Jag tänkte berätta lite för er om dom olika orgasmerna, baserat från hemsidan jag hittade!

Vi börjar med g-punktsorgasm.

"G- punkten är ett område i slidans framvägg. Här finns ett komplext nätverk av blodkärl och nervändar. När man stimulerar området blodfylls det. Det kan kännas som att man blir kissnödig men fortsätter massagen eller stimuleringen kan det ge starka sexuella lustkänslor.
Eftersom den är svår att lokalisera så har forskare utvecklat olika guider. Pionjären inom G-punktsforskningen Beverly Whipple föreslår att man placerar två fingrar inne i slidan och rör dem i en krokig rörelse som om man ville "vinka" till sig punkten. Fingertopparna ska stryka främre slidväggen just där G-punkten finns."



Hur vet man då att man fått en g-punktsorgasm? Om man exempelvis får en orgasm när man rider en kille, hur kan man avgöra om det var en g-punkt eller klitorisorgasm?
Ärligt talat tror inte jag att jag själv fått en g-punktsorgasm, jag får nog införskaffa mig en G-unnar eller en SlimLine-G och prova mig fram och se om det känns annorlunda!
Hur känns era orgasmer?

5 kommentarer:

  1. Tja, jag har gett en award till dig i min blogg för att du är en av mina sex favoriter.

    Titta in här för att se den och kanske ge den vidare:

    http://kalsonglinus.blogspot.com/2009/02/en-ny-award.html

    SvaraRadera
  2. Testa Lelo:s Gigi! där har du en riktig g-punktsstav! Jag kommer nog snart skriva en guide till g-punkten och sprutorgasmen tillsammans med en riktig expert! Du får utforska din kropp och testa dig fram!

    SvaraRadera
  3. Vad jag vet så har jag aldrig fått någon annan orgasm än klitoris orgasm. Jag får alltid lite smått panik när jag känner den känslan av att behöva kissa. Haha.

    Du kan föresten vinna en g-punktsstav på min blogg just nu :) Avslutas på lördag.

    SvaraRadera
  4. Jag har fått orgasm som inte berodde på att klitoris stimulerades... Fast detta brukar bara ske när jag är väldigt upphetsad och klitoris är stimulerad först (ett tag, utan att komma.. givetvis.) och sen kan jag komma vid penetration efter ett tag utan att klitoris vidrörs. (Har varit bakifrån så då vet jag ju att klitoris inte gnuggades på nåt sätt ha ha) Dock vet jag inte om det var g-punkts orgasm eller om det var klitoris orgasm som kom efter ett tag. Skumt är det.. ha ha

    SvaraRadera
  5. Kan vara ett bra tips på orgasm http://intimleksaker.com

    SvaraRadera

Skriv vad du tycker, men anser jag kommentaren för stötande eller elakt på någotvis tas den bort.