söndag 17 januari 2010

Använder du preventivmedel?

Det finns många som inte vill bli gravida så dom använder sig av preventivmedel, dessa användare kanske vill slippa diverse tråkiga könssjukdomar också!
Det finns ju väldigt många olika slags preventivmedel ute på marknaden; kondom, P-piller, Spira, P-spruta, pessar medmera..

Använder du preventivmedel - vad?
Har du provat annat som du kanske inte gillade, varför isåfall, något du vill varna andra om kanske?

Själv föredrar jag faktiskt den hederliga kondomen. Många vill inte använda sig av dessa pga det är krångligt att trä på under akten, men det blir hur man gör det till, anser jag!


4 kommentarer:

  1. Ja självklart gör jag det... enda som är vettigt är kondomer då jag är singel och inte håller mig till en sexpartner....


    BA

    SvaraRadera
  2. Jag använder mig av p-stav för att inte bli gravid och den fruktansvärda kondomen när jag inte vill få sjukdomar.. Men kondom är ju varken skönt eller kul. Stoppar ju upp hela stämningen :/ Nej längtar tills den dagen jag har fast förhållande och kan köra utan igen..

    SvaraRadera
  3. Har kopparspiral nu , asnajs !
    P-staven gillade jag inte alls och kondomer används bara i nödfall , väldigt avtändande att höra "vänta jag ska bara ta på kondomen" .

    SvaraRadera
  4. Jag har p-piller just nu, men sedan jag började med dem för 4 år sedan har jag gått upp oändligt mycket i vikt (ja, då menar jag verkligen jättemycket) vilket varken är bra eller kul...) och vill därför testa något annat.
    Funderar på att sätta in en stav för att slippa det dagliga pillet med att komma ihåg tabletter samtidigt som det kanske kan hjälpa mig att återgå till min normalvikt!

    SvaraRadera

Skriv vad du tycker, men anser jag kommentaren för stötande eller elakt på någotvis tas den bort.